Loading...

Správa PPC: Online kampaně přináší nižší ceny reklamy a větší zisky firmám. Jaké jsou nejčastější chyby při plánování placené reklamy?

Ať už je váš názor na reklamu jakýkoliv, kvalitní správa PPC kampaní bude stále důležitějším faktorem, při generování zisků z placené propagace. Moderní platformy na online reklamu jako jsou Google Adwords, Facebook Business manager nebo český Sklik nabízí opravdu mnoho příležitostí pro začínající i zkušené podnikatele. S jejich pomocí si můžete téměř ihned vygenerovat potřebné zisky.

Tip: Proč se pustit do placené reklamy na internetu?

V současné době je reklama naprosto všude. Na ulici i v prostředí internetu se setkáváme s tisíci reklam denně. Podle jisté statistiky vidí člověk průměrně přes 10.000 reklamních sdělení denně. To je opravdu obrovské číslo, do kterého patří i loga firem a podobné podpůrné prostředky, jak se dostat do podvědomí lidí. Česká republika ohledně reklamy nemá až tak přísná pravidla jako ostatní země Evropy. Zajímavým příkladem je množství billboardů, které najdeme u každé dálnice v zemi. To je například v zemích jako je Švédsko naprosto pasé.

Jaká pramení nevýhoda z této reklamní přesycenosti? Lidé jsou vůči našemu sdělení stále více imunní. Je velmi složité upoutat pozornost cílového zákazníka a přesvědčit ho, že máte něco hodnotného pro jeho život. Pokud vycházíme z takovéto startovní pozice, potřebujeme získat efektivní nástroj, jak zviditelnit naše podnikání, aby mělo větší obraty než konkurence. Jedním z nástrojů, jak toho dosáhnout je právě placená reklama na internetu.

V čem je hlavní výhoda reklamních systému typu PPC?

PPC znamená v angličtině pay per click. V praxi tedy platíme za kliknutí. Ale není kliknutí jako kliknutí. Kdokoliv totiž může zmáčknout tlačítko myši a objevit se na naší stránce nebo e-shopu. Ale ne všichni lidé, kteří za námi přijdou jsou vhodní pro naše služby. Předpokladem úspěchu každé reklamy je nejdřív určení správné cílové skupiny. Co to znamená?

• Každá společnost nebo produkt by měla mít určité zaměření. Produkt nebo služba řeší konkrétní potřebu a je určena specifickému uživateli. Pokud budeme ukazovat klávesnici někomu, kdo používá počítač, pravděpodobně neuspějete. Takový člověk nepotřebuje věc, kterou nabízíte. A navíc budete platit zbytečné náklady na propagaci nevhodnému publiku.

• Díky tomuto uvědomění můžeme lépe připravit naše sdělení. Cílové publikum je různorodé, ale nám jde o to pochopit konkrétní potřeby, vlastnosti a nároky vybrané skupiny lidí. Čím konkrétněji si umíme vyselektovat ty správné lidi, tím spíše budeme v reklamě úspěšní.

• Jakmile víme, kdo je naším zákazníkem a chápeme ho, můžeme mu ukázat správné sdělení. A v tuto chvíli přichází na řadu správa PPC kampaní.

Díky správně nastavené kampani ukážeme naší reklamu vhodnému publiku a získáme lepší výsledky.

Moderní reklamní systémy nabízí neskutečnou výhodu pro společnosti a podnikatele. V čem je ta hlavní výhoda? Umožňují velmi podrobně vyfiltrovat naše cílové publikum. To můžeme selektovat podle mnoha parametrů. Mezi ty patří:

• Věk.

• Pohlaví.

• Národnost.

• Zájmy a koníčky.

• A mnoho dalších faktorů.

Zkušený odborník na PPC kampaně může vašemu podnikání ušetřit opravdu velké částky za zbytečné prokliky, které jsou nevyhnutelnou součástí špatně nastavené kampaně. Naopak řádně nastavená kampaň je pomocníkem k nezaplacení. Šetří peníze i čas a zároveň přinášejí opravdu hmatatelné výsledky. Může jít o prodej zboží, zvýšení návštěvnosti nebo jiný cíl, který si můžeme nastavit v reklamním systému. Možností je nepřeberné množství a v tom je hlavní nástraha těchto reklam.

A jaký je Váš názor na správu PPC kampaní? Vyplatí se přenechat nastavování kampaní někomu zkušenému nebo vše zvládnete sami? Napište nám do komentáře!

Redakce

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *